May 3, 2013

zaman

tiba tiba
pasti perasaan ni datang lagi dan bantal dibasahi air mata basi

waktu kecil dulu,berkawan biar beribu,bercinta biar satu.
masih memegang pada kata kata tu bilamana lastnya peredaran zaman merubah segala.
inikalilah.

dewasa ini,bila melihat keadaan sekeliling,keadaan sendiri. sampah. tiada lain boleh aku gambarkan selain dari sampah. dibuang dipijak dipungut dipakai buang.

kawan.
waktu kecil dulu,kalau kita boleh kekal kan friendship tu,mungkin kau boleh jadi sebaik makhluk yang aku kenal. kau kenal aku,aku kenal kau,kau nasihat aku,aku nasihat kau. tapi ini kehidupan,kau membesar,pemikiran juga makin berligat nak bekerja. ah,alangkah indah kalau boleh kita sama sama bangun tak terduduk macam ni bila orang memanipulasikan. hmm.

"engkau yang pilih jalan"

cinta.
diterima bulat bulat. kononnya cinta tu bahagia. kata orang tu benar. cinta yang halal paling indah dalam dunia. ah,konon. cinta aku pada keluarga,pada dia dia yang pernah dicinta punah jua akhirnya bila aku tahu cinta aku pada tuhan tak seberapa.

tuhan maha segala.
buat baik dibalas baik buat jahat dibalas jahat.

"padan muka kau"

aku yakin pada satu hari nanti.
satu hari nanti pasti,akan ada buat kita kita kalau tak lupa Dia.

gagal tu kita semua dah rasa. kita tak pernah berjaya.
kalau ye pun ada,kejayaan dunia. ah,ini aku. harini ingat,esok lupa. sebab aku tahu Dia tak pernah lupakan aku.

hmm.


kalau lah dapat aku sepak mereka mereka yang berGWIYOMI
tenteram jiwa.

No comments:

Post a Comment