Jul 8, 2011

sejuta penafian

hari semalam,
hari cerita benar.dalam sejuta hanya 10 orang sedang rancak bercerita tentang benda realiti yang selalu aku fantasikan dan tak pernah aku ambil peduli.

bertembokkan cina yang panjang tu,selalu aku runtuhkan.wajah yang memang gempal nh lagi aku tebalkan tuk cari simpati.atas silap sendiri,aku akur aku terpaksa.

dan seperti selalu,
me"layu" kita memang senang dibuai dengan cerita canai yang kononnya tak lapok dek hujan tak lekang dek panas.ah,persetan.

"genetik melayu itu memang kita"

talam dua muka itu biasa.karut karut melayu yang suka sangat di bodoh bangang kan dengan bangsa lainnya.aku tak cerita tentang bangsa agama dan kaum semalaysia.

ini cerita,
bila susah cari,bila senang lupa.itu aku itu biasa.dan aku rasa bukan aku sorang yang dilabelkan atas dasar celaka2 itu.masih ramai.bila aku sedar satu satu yang hilang baru aku tahu sebabnya apa.

oh,aku patut berubah.
oh,semua punca aku.
oh,aku boleh dipijak bilamana perlu.
oh,bestnya jadi aku.

tuihh.

kalau 1 cerita aku boleh di heboh tuk sejuta orang,ingatlah,aku ada 1 yang boleh memerhati,dengar dan nilaikan tuk lebih dari 1 juta orang tu.

sebab tu aku cakap,payah nak jadi sang jujur nh.dh jujur di herdik,di tipu lagi di maki.aku nak pilih mana kalau semua serba tak kena.hipokrit itu bosan,bersemuka lagi mulia dari ditikam laju lajunya dari arah belakang.sakit,sangat sakit tu.

time gelak ketawa,luluh sedih boleh sama sama,
kenapa bila sepi semua diam seribu bahasa?katanya ego lagi tinggi sebab tu tak reti nak menegur dan itu puncanya hilang diri. haha.

tak ke sama,
susah kau cari,senang kau lupa diri?

tak payah nak menjaga hati sangat lah jadi orang,lastnya kau sendiri terhantuk kau sendiri ternganga,ah.bosan aku dengan namanya manusia sejagat.lagi bosan bila permainan meruntuhkan nh dari bangsa sendiri.yelah,takkan me"layu" hilang di dunia plak. ceh.

penamatnya,
remote control i tuk diri sendiri,full HD lagi-

1 comment: