Jun 19, 2011

abah kita

pada awalnya bila umur meningkat remaja,
aku selalu tatau apa yang aku inginkan dan selalunya,terikut ikut kawan tu dah satu kewajipan. hurm.

nk undur masa,tak mungkin.

nafsu dan kehendak hati sukar nk di kawal.

dan bilamana aku rasa 21 tu akan menjadi kan aku dewasa,aku sedar tentang betapa ertinya kehidupan ilahi nh. walau masih banyak aku perlu jelajahi. sekurangnya,ingat. kan?

hari hari juga tuk hilang rasa bosan,aku luang masa dengan adik adik. katak bawah tempurung sebabnya tak bergaul dengan kawan kawan. kawan kawan pada aku mati tuk seketika,sebab nya rasa hormat pada ayah bonda,kononnya,depan mata pijak semut tk mati.

dan bila tiba hari bapa,
abah suarakan lagi "asek keluar je dengan adik adik kau,tayah dilayan karenah dorang nh,macam macam nak nanti"

haha,

akhirnya abah sedar,anak sulung dia nh,satu satu nya anak girl2,sudah dewasa.
tak hairan kenapa senyuman abah hingga ke telinga.

selamat hari abah :)

No comments:

Post a Comment