Mar 22, 2012

rokok

pernah satu ketika,
dari sifat ingin tahu ingin cuba2 terus jadi biasa,selamba.
normal utk remaja.

pernah satu ketika,
kutuk2 org sama jenis tak guna,bangsat sama2,
normal utk remaja.

kedewasaan ini,
bila tahu apa yg dicari,apa itu kehidupan realiti dan fantasi,
baik buruk si celaka bangsa atau agama kita sendiri,
akal dan fikiran tk pernah berhenti persoalkan,
mulut tk pernah berhenti sebut2kan.

tak pernah.

sampai hari ini,aku tertanya tanya,
sama ada pendirian aku atau degilnya aku yg tak boleh hormati mereka2 bilamana mereka menyuruh aku yang kewajipan itu aku perlu lakukan dan yg tak sepatutnya itu ditinggalkan.

.....

perempuan bertudung itu memandu sambil hisap rokok.
sekilas aku pandang,cermin kereta itu dah gelapkan semua.

kewajipan itu aku lunturkan.

etika-

No comments:

Post a Comment